door naar tekst

2 juni 2004

Betreft

OVERNAME STEINEBRONN INDUSTRIETECHNIK AFGEROND

Op 27 april jl. heeft de ERIKS-groep aangekondigd in principe overeenstemming te hebben bereikt over de overname van alle activiteiten (asset deal) van Steinebronn Industrietechnik te Stuttgart, Duitsland.

Inmiddels is de due diligence afgerond en is het contract tot overname van de activiteiten ondertekend. Het overnamebedrag ad € 8,9 mln. is volledig uit eigen middelen gefinancierd. De hierin begrepen goodwill bedraagt circa € 2 mln. Vanaf 1 juni 2004 worden de resultaten van Steinebronn Industrietechnik in de geconsolideerde cijfers opgenomen.

De activiteiten van Steinebronn Industrietechnik bestaan uit de marketing, verkoop en deels veredeling van producten en diensten op het gebied van vooral aandrijftechniek. Met als hoofdzetel Stuttgart heeft Steinebronn Industrietechnik ook een vestiging in Saarbrücken. De onderneming behaalt met ca. 130 medewerkers een omzet van € 28,0 mln. en levert direct aan de industriële eindverbruikers (onderhouds- en OEM-afnemers), die voornamelijk in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg (het zuidwesten van Duitsland) zijn gesitueerd.

De omzetverdeling naar artikelgroep binnen de kernactiviteit aandrijftechniek is:

• hydraulische slangen en koppelingen, en componenten verbindings- en meettechniek 40%
  • lager- en lineairtechniek 25%
  • hydraulische componenten 20%
  • pneumatiek 15%
De activiteiten van Steinebronn Industrietechnik sluiten geheel aan op die van de bestaande ondernemingen van de cluster ERIKS Duitsland. Deze overname past in het beleid van de ERIKSgroep om door middel van een roll-out strategie haar marktgebied te vergroten.

Met deze overname:

• breidt ERIKS haar activiteiten geografisch uit tot de belangrijke industriële deelstaat Baden-Württemberg;
  • is ERIKS met de vestigingen van de Heusinger + Salmon Gruppe (in en rondom Hamburg, Hannover, Bielefeld, Düsseldorf, Frankfurt en Mannheim) en Schötz Industrietechnik GmbH (in en rondom München, Neurenberg en Regensburg) in bijna geheel Duitsland aanwezig;
  • versterkt ERIKS haar positie in de kernactiviteit aandrijftechniek aanzienlijk;
  • verkrijgt ERIKS de mogelijkheid om ook de andere tot het ERIKS-assortiment  behorende productgroepen in de regio waar Steinebronn is gevestigd aan te bieden.
Door deze overname zal de omzet van de cluster ERIKS Duitsland toenemen tot ruim € 90 mln. en het aantal medewerkers tot 425.
Vraag het ERIKS

Om uw vraag snel te kunnen beantwoorden vragen wij u alle velden in te vullen.

Dhr. / Mevr.
Land
*Dit zijn verplichte velden
Uw informatie wordt niet met derden gedeeld.
E-mailFacebookTwitterLinkedInGoogle+

This is a printed version of O-Ring.info of ERIKS nv.
© ERIKS nv, 2016.